Party-hardy!

10 juni 2009 - Berkeley, California, Verenigde Staten

Mijn eerste bericht vanaf m'n nieuwe laptop! Aangezien de prijzen hier in de VS lekker laag zijn, ik zonder bezorgkosten van Amazon.com kan bestellen en ik toch wel een laptop kon gebruiken heb ik er vorige week eentje besteld! Gisteren kwam ie binnen en het is een erg relaxed ding. Lekker klein, dus ik kan em overal mee naar toe nemen en draadloos internet ingebouwd, dus mijn bereikbaarheid is top dezer dagen! Naast mn laptop heb ik maar nieuwe schoenen gekocht, want die oude konden echt niet meer.

Vorige week was eerlijk gezegd vooral een party-week... die weken moeten er ook tussen zitten he. Maandag in San Francisco in een bar gezeten in het Mission district. SF is redelijk in bevolkingsgroepen verdeeld en dit was zogezegd de Spaanse wijk. Er hing een leuke sfeer en we waren met leuke mensen, dus een zeer geslaagde avond. Ze hadden zelfs Hoegaarden voor $3 per glas, dus ik voelde me helemaal thuis!

Verder heb ik tegenwoordig toegang tot de sportfaciliteiten van de universiteit die, zoals je van een Amerikaanse universiteit kunt verwachten, erg uitgebreid zijn. Ik ben de afgelopen week regelmatig naar the gym geweest, want dat hoort er toch wel een beetje bij. Bovendien is het een prettige afwisseling van de studie. Zoals gezegd, het is allemaal erg groot. Zo zijn er iets van 40 loopbanden, 30 steps, etc. Ter vergelijking, in Nijmegen hebben we 5 loopbanden. En ze hebben een aantal heerlijke zwembaden, eentje zelfs in de bergen. Daar ben ik ook even heen geweest, maar je moet baantjes zwemmen en da's nogal saai... De rest van de week redelijk druk aan de studie geweest, voor Marketing moesten we met ons groepje de eerste uit een reeks cases voorbereiden. Investments kabbelt rustig voort met vooral in het weekend veel werk aan de assignments (zucht).

Gelukkig biedt de donderdagavond uitkomst! Een prettige wijze om de sleur te doorbreken is een avondje stappen en dat kan hier prima! We zijn rond een uur of 8pm ('s avonds dus) naar de Liquor store gegaan om wat drank in te slaan. Helaas moet je daar een redelijk eind voor lopen, dus het kost nogal wat moeite om je biertjes te krijgen. Eenmaal daar hadden we wat drank uitgezocht, echter mijn rijbewijs bleek niet voldoende bewijs om het bier mee te krijgen. Ben je bijna 24, krijg je je drank niet mee! Gelukkig had iemand anders een rijbewijs uit Texas bij zich, maar voordat hij de drank mee mocht nemen, moesten ik en de andere zonder geldig ID de winkel uit! Interessante wetgeving hier.

Vervolgens in ons International House in de game-room met een groep van zo'n 30/40 mensen wat gedronken, alvorens naar de stad te gaan. Met name de Fransen zijn hier de party animals, maar ze zijn dan ook met een groep van 30, van twee universiteiten. Een soort studiereis van 6 weken dus en dat staat garant voor feestvreugde. In de stad zijn we met z'n allen (op de enkeling na die al te zat was om de stad te halen) naar Blake's gegaan, waar in de kelder een groots feest was. Erg gezellig, goeie muziek, leuke mensen, etc. Feesten is een erg internationale aangelegenheid. Nadat we terug waren heb ik nog met een Fransoos gepraat die een toegewijd fan van het Nederlands voetbal was! Niet Maradonna of Pele, maar Cruijff is volgens hem de beste voetballer... Een Fransman met smaak.

Volgende ochtend had ik om 10:45 college Marketing. Toen ik wakker werd was het precies 10:45... perfect uitgerekend toch? Na enige vorm van twijfel toch maar besloten uit bed te komen en naar het resterende deel van het college te gaan, ook al heb ik er niet superveel van opgestoken. 's Middags was ik zeer ambitieus door aan mijn Investments assignment te werken, al ging het niet zo snel en alle cijfertjes dansten vrolijk over mijn beeldscherm. Excelkolommen waren ook niet helemaal recht. Niettemin een heel eind gekomen!

's Avonds wilde ik niet veel meer doen, maar uiteindelijk ben ik toch het uitgaansleven ingerold en ook nu was het niet vroeg. Leuke was dat we nog twee Amerikaanse dames tegenkwamen, die toch wel een interessante kijk in het leven van twee college chicks hebben gegeven! We raakten er mee aan de praat toen we, heel toepasselijk, een nachtelijk hot-dog aan het eten waren. Duidelijk dat hot-dogs een goede vervanging zijn voor shoarma en doner!

Het spreekt redelijk voor zich dat ik zaterdag niet heel veel waard was...zondag ook rustig aan gedaan en omdat het zulk schitterend weer was ben ik San Francisco ingegaan. Ik heb vooral de toerist uitgehangen en een aantal leuke kiekjes geschoten die ik wel even zal uploaden. Voor mensen die nog nooit in SF zijn geweest, er zijn hier zeeleeuwen die massaal opgehoopt aan de Pier liggen. Hoe gaaf is dat! Vandaag heb ik mijn was voor het eerst gedaan, ik zag er enorm tegenop aangezien ik een natuurlijke afkeer heb van was, maar nu zijn mijn kleren wel allemaal weer mooi schoon. Komende donderdag wordt weer een mooie avond, al beloof ik plechtig nu wel op tijd in mijn Marketing class te zitten de volgende dag.

Dit weekend ga ik mogelijk windsurfen of zeilen in de bay. Ik ben iemand in het I-House tegengekomen die daar erg enthousiast over is. Voor $60 kun je lid worden van een club en zo gauw je een les hebt gehad, mag je zelfstandig het water op! Ik zie er wel een beetje tegenop, want het water is hier 3 cm koud, het waait altijd hard en het is een open-zee verbinding, dus mijn Nederlandse zeillessen worden zwaar op de proef gesteld. Jullie horen wel hoe het afloopt!

1. Stefan:
    10 juni 2009
    Hee Mous,

Bijft een fascinerende schrijfwijze! gewoon smullen zulke verhalen...

Maar zeker je uberige Musto handschoenen nog in drunen liggen?

Groeten
  2. Mark:
    10 juni 2009
    Maus, Ontzettende party viking dat je der rondloopt.
    En chapeau voor je nieuwe schoenen.
    Had ik nooit verwacht moet ik zeggen. Je blijkt weer onverwachte kwaliteiten te hebben.
    Hoe is het trouwens verder daar met het Amerikaanse (of buitenlandse) vrouwvolk gesteld?

Ferme handdruk
  3. Kara:
    11 juni 2009
    hee maurice, ik ben heel blij dat je nieuwe schoenen heb en ook dat we allemaal weten wanneer jij precies je was doet enzo. geweldig! haha! fietste dinsdagavond naar huis en toen miste ik jou opeens, want ik wilde gewoon een lekker onzinnig gesprek met je voeren zoals we eigenlijk altijd doen.. is echt een maand geleden dat ik je voor t laatst heb gezien! fijn dat je vaak gaat stappen, ik doe dat ook zo af en toe nog, zoals gister en dan doe ik weer debiele dingen zoals binnenstormen op een ledenavond van ovum. maar goed.. verder alles prima hier. wil vandaag 9 interviews regelen voor mn scriptie dus moet eens aan de slag. doei!
  4. Martijn v Spaandonk:
    11 juni 2009
    Ben toch wel erg benieuwd naar de interessante kijk (of inkijk?) die de twee dames je op het studentenleven hebben gegeven...

En hulde voor de schoenen! Heb je ze gekocht bij een Al Bundy-achtig type ook? Dat zou wel 'da bomb' zijn!
  5. Winnie:
    17 juni 2009
    Motiveert dat? Met z'n 40-en naast elkaar op een loopband? Leuke wedstrijdjes met je buren? Prestatieverhogend? Lijkt me een goede tegenhanger voor het stappen dat eerder prestatieverlagend lijkt te werken! :)