Het leven kabbelt rustig voort

13 juli 2009 - Berkeley, California, Verenigde Staten

Laat ik maar met de blije mededelingen beginnen. Sinds halverwege vorige week mag ik mijzelf oom noemen, want op 8 juli is mijn neefje Lars geboren! Ik ben dus vet trots uiteraard. Verder heb ik mijn "cijfer" teruggehad voor Investments en dat was een A-. Ik ben dus blijkbaar een echte finance-geek. En ik ben gisteren 24 jaar oud geworden. Een meisje van 25 heeft me overtuigd dat 24 echt zo erg niet is en dat ik pas mag zeuren als ik 25 ben. Daar sluit ik me dan maar stilzwijgend bij aan.

Uiteraard zijn ook de colleges deze week weer begonnen. Financial Information Analysis, het 8 uur vak, blijkt ook op donderdagochtend een bijeenkomst te hebben. Dus ik mag mooi 4 dagen in de week vroeg uit bed. Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste les gemist, omdat mijn bed me niet los liet. Maar naar mijn mening is het puur de schuld van het lesrooster. Het vak is verder wel leuk, het gaat over hoe je bepaalt hoeveel bedrijven waard zijn. Ook de docent maakt het vroege tijdstip draaglijker, omdat ie erg jolig zijn verhaal vertelt en vragen stelt. Het andere vak, International Trade, is ook interessant, maar doet me wel weer denken aan economie op de middelbare school, waarvan ik enigszins blij was dat ik het achter me had gelaten.

Verder heb ik mij uiteraard ook buiten de collegezaal vermaakt. Maandag ben ik weer eens wezen zeilen bij de zeilschool waar ik lid van ben. Het was die dag erg lekker weer, mooi zonnig enzo...maar het waaide ook behoorlijk, en ik was blij dat ik zowel een wetsuit als een reddingsvest aan had: we zijn maar liefst vier keer omgeslagen! Nooit van mijn leven gekapseisd en dan in een middagje vier keer! Maar ik moet zeggen dat mijn angst om om te slaan aanzienlijk is afgenomen. En het was ook wel een avontuurlijke ervaring.

Donderdagavond zijn we naar een wedstrijd van de San Francisco Giants geweest. Dat is het plaatselijke baseball (honkbal) team, voor de niet-kenners. Ik kende ze overigens ook niet. Een baseball-wedstrijd is, net als de paardenraces waar Amerikanen ook zo van houden, een nogal trage gebeurtenis. Ze gooien wat ballen, zo nu en dan slaat er eentje raak en heel soms scoort er iemand een punt. Maar de hele sfeer eromheen is wel super! Ze maken er altijd weer een feest van, met eten, bier, muziek, spellen, toeters en bellen. En het was niet bepaald een risico-wedstrijd en toch zaten er ruim 35,000 mensen in het stadion. De Giants speelden overigens tegen de San Diego Padres en hebben dik gewonnen. Naderhand zijn we de donderdagavond trouw gebleven door in Berkeley de kroegen onveilig te maken.

Vrijdagochtend kwam ik, wonder boven wonder, om 8:00 uur mijn bed uit om precies op tijd om 8:10 in de collegezaal te zitten. Maar zaterdag barstte het weekend gelukkig echt los! We hebben een auto gehuurd en zijn naar Lake Tahoe gereden, dat "vlakbij" zou liggen... het vlakbij bleek ruim 300 kilometer. Ik mocht rijden, wat ik wel erg gaaf vond! Het meer en de omgeving is echt supermooi. Het is een meer dat midden tussen de bergen ligt en is ongeveer 30 bij 10 kilometer. Redelijk fors dus. Ter plekke hebben we een nogal dikke speedboat gehuurd en hebben een uur lang het meer onveilig gemaakt, echt super gaaf! Op de terugweg zijn we nog even in Sacramento geweest, dat is de hoofdstad van California, waar Arnie op zijn troon zit en California regeert. Het bleek echter een saaie, dooie stad waar werkelijk niks te beleven valt. 's Avonds zijn we in Berkeley nog naar een frat-party geweest (frat = fraternity = dispuut/studentenvereniging), maar aangezien ik heel de dag had gereden kon ik vrij gauw opgeveegd worden en ben dan ook niet lang gebleven.

En de dag erna was ik jarig! Helaas heb ik nog wat studiewerk moeten verrichten, omdat ik maandag een opdracht voor International Trade in moest leveren. En aangezien ik niet de enige was die moest studeren, hebben we er een zonnige studiedag op een buitenterras van gemaakt. 's Avonds zijn we uit eten geweest, en daarna hebben we wat gedronken in Kip's, de plaatselijke, el-cheapo bierkroeg.

Het "we" in bovenstaande zinnen is overigens een gemengde mix mensen; het zijn vrij veel Nederlanders, maar zeker ook aangevuld door Amerikanen, Duitsers, Guatamalanen, Oostenrijkers, Fransen, Italianen, Polen en Belgen. Een erg internationaal gezelschap dus! Voor komend weekend worden ook weer allerlei plannen gesmeed om de nodige exotische bestemmingen te bezoeken. Toch fijn dat er een studie-week tussen de weekenden zit, zodat we op ons gemak de weekend-activiteiten kunnen plannen :)

1. Malou:
    14 juli 2009
    Nog gefeliciteerd (2x)!!! We zullen je missen met de zomerfeesten! Liefs,x
  2. Martijn v Spaandonk:
    22 juli 2009
    Woeeei een neefje! Gefeliciteerd Ome Maus! :D En hulde voor het kleine manneke dat ie niet op jouw verjaardag ter wereld is gekomen :P

Verder is het overduidelijk dat je je vermaakt. En dat is goed! En dus toch nog een beetje een zeilvakantie... is het net zo leuk als de vorige zeilvakanties ;)

Tot over een maandje!